FAN-BASED MARKETING MET NEW MUSIC LABS

Als je geen leger aan reclamemensen kunt betalen en er is geen (grote) platenmaatschappij die geld in jouw band wil stoppen, hoe komt de wereld dan te weten dat jij geweldige muziek maakt? Dan moet je zélf aan de bak! Maar niet in je eentje. Heb je al eens stilgestaan bij wat jouw fans kunnen betekenen? Fans worden ontzettend blij van jouw band of muziek en willen dat graag met andere delen. Lykle de Vries (New Music Labs) vertelt je hoe je de harten van je fans wint en ze zover krijgt dat ze voor jouw band reclame maken en je helpen om de wereld te veroveren.

New Music Labs

New Music Labs is een creatief laboratorium voor de muziekindustrie. Zij ontwikkelt nieuwe tools voor het onderhouden en uitbouwen van de fanbase van artiesten. Daarnaast denkt NML na over nieuwe strategieën voor productie, promotie, marketing, distributie en performances. NML-medewerker en Lopend Vuur-blogger Lykle de Vries weet uit eigen ervaring (in bands als Noon en Oyster) dat het succes in Nederland Muziekland niet vanzelf komt. Daarom vindt hij het de moeite waard om, web 2.0-stylee, zoveel mogelijk kennis en informatie over en voor de muziekbusiness beschikbaar te maken voor bands.

Meer info over New Music Labs vind je op www.newmusiclabs.com

terug





adres